sobota, 14 września 2013

Smażone jabłka z cynamonem i rodzynkami

Dzisiaj wreszcie zabrałem się za jabłka, które osobiście zrywaliśmy kilka dni temu z drzew. Leżały tak sobie w kuchni w dużej niebieskiej torbie i nagle mnie olśniło, że dawno nie jadłem naleśników. A z czym najlepiej smakują naleśniki ? No właśnie z własnymi smażonymi jabłkami z cynamonem! Na początku rodzynki w ogóle nie były w planie, ale buszując po szafce w poszukiwaniu brązowego cukru, natknąłem się na nie i od razu dodałem je do mieszanki. Może po naleśnikach zrobię szarlotkę?



Smażone jabłka z cynamonem i rodzynkami

Składniki:
- około 4,5kg jabłek przed obraniem,
- 250g brązowego cukru,
- sok z połówki cytryny,
- płaska łyżka cynamonu,
- duża garść rodzynek.

Do rozgrzanego garnka wsypujemy cukier, niech się troszkę rozgrzeje. Następnie dodajemy grubo pokrojone jabłka, nie chcemy, żeby wszystkie się rozpadły. Wlewamy sok z cytryny i dodajemy cynamon.
Smażymy na średnim ogniu 45 minut, często mieszając. Na koniec, jeśli trzeba, dodajemy więcej cukru do smaku, ja osobiście lubię je bardzo słodkie. :)

Smacznego!

Sprawdźcie i subskrybujcie mój kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Edi1165


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz